vrijdag 5 juni 2015

Begrijpend lezen voor de bovenbouw.

Zelf vind ik het erg lastig om goede oefeningen te vinden voor begrijpend lezen. Ik heb mij voorgenomen om tijdens de zomervakantie op zoek te gaan naar leuke, aansprekende teksten uit kinderboeken, die ik kan gebruiken om begrijpend lezen werkbladen te maken. Naar mijn idee vinden kinderen het minder erg om opdrachten te maken over een leuke, interessante tekst uit een leuk boek, dan over een tekst die ze saai vinden en niet begrijpen. Dit wordt dus vervolgd...

Via www.lessuc6.nl kwam ik deze werkbladen tegen om begrijpend lezen te oefenen. Ook hier wordt een stuk tekst uit een kinderboek gebruikt. De teksten zijn geschikt voor groep 5 t/m 8.

Ik en de rovers - tekst
Ik en de rovers - antwoorden

Trash - tekst
Trash - antwoorden

Succes!




2 opmerkingen:

  1. Leuk! Ken je Nieuwsbegrip? Kinderen vinden het erg leuk om met teksten rond een actueel onderwerp werken. www.nieuwsbegrip.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ken je Nieuwsbegrip? Kinderen vinden het erg leuk om met teksten rond een actueel onderwerp werken. www.nieuwsbegrip.nl

    BeantwoordenVerwijderen