woensdag 6 mei 2015

Begrijpend lezen oefenen.

Via facebook krijg ik van veel mensen de vraag of ik ook iets heb om begrijpend lezen te kunnen oefenen. Ik ben aan het zoeken geweest en vond uiteindelijk een site waar ik ontzettend fan van ben! Ik gebruik de site meestal voor reken- en taaloefeningen, maar ik kwam er achter dat ze ook oefeningen hebben voor begrijpend lezen en zelfs voor meer vakgebieden (deze zal ik ook snel delen!). Ik ben het oefenen zelf even gaan testen en het bevalt mij super! De teksten kunnen zelfs worden voorgelezen. Ook kun je binnen het niveau van een groep kiezen uit meerdere niveaus. Voor goede lezers kun je dus een hoger niveau kiezen.

Het enige nadeel voor mij is dat je na een aantal vragen over de tekst een soort reclameblokje krijgt met de vraag of je een licentie wilt aanschaffen. Dit reclameblokje komt aan het eind van een oefening, dus het zou voor kinderen ook een duidelijk teken kunnen zijn dat ze klaar zijn met de oefening.

Klik hier om naar de oefeningen voor begrijpend lezen te gaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten